Falsos verdaders a debat. La falsificació en el món de l’art: Recursos d’interès

El passat divendres 16 d’octubre va tenir lloc la jornada virtual “Falsos verdaders a debat. La falsificació en el món de l’art“. Fruit de la jornada van sorgir tant per part dels experts participants com de la pròpia audiència, un seguit de recursos (lectures, documentals, pel·lícules) que hem recopilat a continuació, tot esperant que siguin del vostre interès. L’àmbit 1 de l’exposició “Falsos verdaders, l’art de l’engany” (oberta al públic fins el 8 de novembre) també us ofereix una selecció bibliogràfica complementària.

Llibres:

• Marc Balcells, criminòleg, recomana: The Art of Forgery: The Minds, Motives and Methods of the Master Forgers, de Noa Charney (2015)
  • Ricard Mas, historiador, crític d’art i comissari d’exposicions, recomana: Operació viaducte (novel·la), de Joan Vila Casas (2004)
  • Artur Ramon, antiquari i escriptor, recomana: Falsificacions y fetiches. La adulteración del arte y la sociedad, de Gillo Dorfles (2010)
  • Catelijne Coopmans, sociòloga del coneixement i de la cultura visual, recomana: Talking to Strangers: What We Should Know about the People We Don’t Know, de Malcom Gladwell
  • Espoli, del museu al jutjat, de Jordi Campillo Quintana (2016)
  • On és la calaixera, Jordi Campillo Quintana (2007)
  • Sleuth: The amazing quest for lost art treasures, de Philip Mould (2009), presentador de Fake and Fortune
  • La falsificación de obra de arte, su régimen y su tratamiento en Colombia, de Alejandro Penilla Rodríguez. Revista Nuevo Foro Penal, v-.14, 2018
  • Drawn to trouble: Confessions of a master forger : a memoir, d’Eric Hebborn (1993)
  • Il manuale del falsario, d’Eric Hebborn (1995)
  • Caveat Emptor: The Secret Life of an American Art Forger, de Ken Perenyi (2012)