Un Girona de museu, una temporada per emmarcar

Fragments de la història del Girona FC als sis museus de la ciutat

Dates: Del 12 de juliol al 15 de setembre de 2024

Inauguració: Divendres 12 de juliol, a les 18 h

Lloc: Museu del Cinema (c/ de la Sèquia, 1, Girona)

Organitza: Gironamuseus

Aquesta ha estat una temporada històrica per al Girona FC. El millor any del club al futbol professional. Ho certifiquen els vuitanta-un punts aconseguits, la tercera posició a la classificació de la primera divisió i el bitllet a la butxaca per jugar la millor competició de clubs del món. Però el club ve de lluny i té una història que cal reivindicar, sobretot en anys com aquest. Per saber on som és molt important saber d’allà on venim.

Per aquest motiu, els museus de la ciutat volem oferir un recorregut pels anys d’història del Girona FC a través d’objectes i elements patrimonials emblemàtics d’un club que l’any vinent complirà noranta-cinc anys. Des dels equips precedents com l’Strong FC i la Unión Deportiva Gerona, els primers anys, cadascuna de les dècades exitoses o no tant que ens han precedit, fins a arribar a l’actualitat. Ho fem habilitant petits espais o córners a cada museu s’hi exposen objectes icònics i singulars. Volem reivindicar l’èxit actual a través d’un viatge per la història i ho fem gràcies a interessantíssims objectes cedits per a aquestes mostres procedents de les col·leccions d’Albert Mateos, d’Albert Martínez, de Joan Granados, de la família Carmaniu, de Manel Mesquita, de Quim Curbet, de Joan López Santana i del Girona Futbol Club.

Córners expositius:
– Museu d’Arqueologia de Catalunya-Girona: els precedents del club i els anys trenta i quaranta
– Casa Masó: una mostra de peces dels anys trenta
– Museu d’Història dels Jueus: els anys cinquanta i seixanta
– Museu d’Història de Girona: els anys setanta i vuitanta
– Museu d’Art de Girona: els anys noranta fins al 2008
– Museu del Cinema: del 2008 al 2024.