18M: El Dia i la Nit dels Museus

El 18 de maig és una de les dates més destacades del calendari cultural: des de 1977, se celebra el Dia Internacional dels Museus.

L’esdeveniment, organitzat pel Comitè Internacional dels Museus (ICOM), enguany presenta una doble cita, ja que coincideix amb la celebració de la Nit dels Museus. El propòsit d’aquesta celebració va més enllà de simplement convidar el públic a visitar aquests espais; busca conscienciar sobre la importància vital que tenen en el desenvolupament de la societat.

Des del Museu d’Art de Girona, us hem preparat tot de propostes per viure aquesta jornada plegats.

Al matí, podeu apuntar-vos al taller familiar «Art i ciència: falsificacions al museu», una proposta pensada per a nois i noies a partir de 10 anys que ens permetrà, mitjançant experiments científics reals i l’ús de noves tecnologies com tauletes tàctils i microscopis, descobrir quina de les obres que presentem és una falsificació. L’activitat es basa en un cas real, el cas Pere Mates, en què el md’A es va veure involucrat.

Durant tot el matí, també podeu sumar-vos a la proposta que el Grup SuperArt ha organitzat en col·laboració amb el Museu: un seguit de jocs lliures, pensats per a tots els públics, creats a partir de les obres exposades.

Al llarg de la tarda, hem preparat un seguit de micro-visites a diferents obres de la col·lecció, realitzades pels experts que han participat en les últimes edicions del catàleg «12 mesos, 12 obres». A peu dret davant l’obra, quatre dels autors dels estudis publicats presentaran tot el que han descobert. A continuació, es farà una breu presentació de les publicacions de 2022 i 2023.

A més a més, durant tot el dia fem portes obertes. A partir de les 10 h, i fins a mitjanit, podreu passejar per les sales del md’A, participar en les diferents activitats i visitar el jardí i la instal·lació de Temps de Flors «Teixint floritures», de Patrícia Maseda i Cristina Simón, un projecte que connecta i dialoga amb diferents ornamentacions florals i vegetals que es poden veure en obres del museu.

I si amb això no en feu prou, podeu consultar a la web de Girona Museus per veure totes les activitats que hem preparat els museus de la ciutat per celebrar aquest dia, que culminarà amb un concert al pati del Museu d’Història de Girona.

El 18 de maig, ens veiem al Museu!!