El taller de restauració del Museu d’Art de Girona rep la visita dels Amics del md’A

El Museu d’Art de Girona està duent a terme els treballs de conservació-restauració de les peces i fragments donats de l’antic retaule major de Sant Feliu de Girona, una tasca que s’ha convertit en una oportunitat única per apropar el procés de preservació del patrimoni al públic.

El passat 22 de maig, el md’A va rebre la donació de diversos fragments del retaule, inclòs un dels pinacles. Aquesta donació se suma a una anterior, ambdues realitzades pels Amics del Museu d’Art. Un cop rebudes, les peces es van examinar per tal d’establir-ne l’estat de conservació i fer una proposta d’intervenció, així com estudiar la possible ubicació dins l’estructura del retaule.

Actualment, l’equip de conservació-restauració del Museu està treballant en aquests fragments i peces, i ha volgut convidar als Amics del md’A a visitar el taller de restauració, per tal que poguessin observar de primera mà el procés de conservació del patrimoni.

Cal recordar que el Museu d’Art de Girona exposa i conserva bona part del conjunt retaulístic, mentre que una altra part es troba a la basílica de Sant Feliu. Aquesta nova adquisició i el treball de conservació subratllen el paper crucial del Museu en la preservació i difusió del patrimoni cultural gironí.

Una vegada més, des del Museu volem donar les gràcies als Amics del md’A pel seu suport.