[NdP] L’exposició “Un altre art” guanya el premi ACCA 2024 en la categoria de Recerca

El jurat destaca la tasca d’investigació documental dels seus comissaris Conxita Oliver i Joan Gil

L’exposició “Un altre art. Informalisme a Catalunya 1956-1966” ha estat escollida com a guanyadora en la categoria de Recerca en la 40a edició dels Premis ACCA, el certamen amb el que l’Associació Catalana de Crítica d’Art (ACCA) reconeix el treball fet en el món de l’art a Catalunya durant el 2023. La mostra, comissariada per Conxita Oliver i Joan Gil, ha estat organitzada i produïda pel Museu d’Art de Girona.

L’exposició “Un altre art. Informalisme a Catalunya 1956-1966″ es va inaugurar al Museu d’Art de Girona el passat 27 d’octubre, i es podrà visitar fins al 30 de juny. Al voltant d’aquesta mostra, s’han organitzat diverses activitats que permeten aprofundir en el llegat d’aquest moviment tan rellevant.

D’«Un altre art. Informalisme a Catalunya 1956-1966» se n’ha destacat l’extensa tasca d’investigació dels seus comissaris, que ha servit per explorar de forma crítica el moviment informalista, un dels corrents més destacats de l’art de postguerra a Catalunya. Una tasca documental i de recerca que es pot veure a les sales expositives i que ha quedat recollida en un destacat catàleg que recull tota la documentació relacionada amb el moviment i especialment de les obres seleccionades que participen en la mostra.

El Museu d’Art de Girona ja havia estat nominat en els Premis ACCA l’any 2020, per l’exposició “Celso Lagar i Hortense Bégué. Els anys catalans 1(1915-1918)”, nominada també a la categoria de Recerca. En aquella ocasió el guardó va ser merescut pel llibre “Tosquelles. Curar les institucions”, de Joana Masó.

Amb tot, llavors com ara, la nominació per a un premi de recerca dels treballs preliminars d’investigació i documentació d’una exposició ajuden a entendre la importància dels projectes expositius de molts museus i institucions com a promotors, també, de la recerca en història, patrimoni i art.

En aquesta 40a edició concursaven trenta candidatures repartides en sis categories – comissariat d’art contemporani, comissariat històric, espais, projectes i iniciatives artístiques, critica d’art i recerca. La llista de candidatures finalistes es va realitzar amb el suport d’una comissió delegada, formada en aquesta ocasió per Ricard Bru, Marc Domènech, Gisela Chillida, Hiuwai Chu i Sílvia Muñoz d’Imbert. La tria dels guardonats s’ha dut a terme mitjançant el vot assembleari dels socis de l’ACCA.

Els guanyadors s’han donar a conèixer durant l’acte de lliurament celebrat aquest passat dimecres 20 de març a l’auditori Meier del MACBA (Barcelona), amb l’assistència d’un nombrós públic.

Els guardonats en les altres categories han estat:

• Comissariat d’art contemporani: Santcorneliarts (2)
  • Comissariat de caire històric: Miró/Picasso
  • Espais: Fundació Vila Casas