S’inaugura “El retrobament”, d’Ignasi Esteve

El Museu d’Art de Girona presenta la instal·lació El retrobament. Pintura” de l’artista Ignasi Esteve

El Museu d’Art de Girona inaugura aquest divendres 22 de març a les 18 h «El retrobament», la mostra que tanca el cicle «Des del primer blau» i que es desplega en quatre exposicions simultànies en diversos espais expositius de la ciutat de Girona.

«El retrobament» és una història explicada a través de tres cadires antigues. La mostra presenta una escenografia pictòrica que reuneix de bell nou, després d’una centúria, tres seients antics d’un joc de quatre que havien quedat dispersos. Un al domicili de la família de l’artista, i els altres dos al Bisbat de Girona. El quart està en cerca. En aquesta recreació, les cadires representen les quatre estacions, i com un crit a l’emergència climàtica, ha desaparegut la primavera. En un intent, en va, de destruir-la, Ignasi Esteve la repinta en el seient substitut en forma d’un parterre de jardí.

El cicle expositiu dedicat a Esteve es va iniciar el dimarts 5 de març a la Fundació Valvi amb «De molses i balmes. El paisatge», una mostra que presenta apunts i evocacions sobre el paisatge. La dualitat d’interessos ha basculat entre l’art i la ciència, en l’obra d’Ignasi Esteve. El paisatge, tant en la seva representació pictòrica com en la seva projecció, n’és un exemple i esdevé l’objectiu final de la utopia de l’artista: esdevenir útil per construir un entorn millor.

A les sales d’exposicions de la Casa de Cultura de la Diputació de Girona s’hi pot veure «Els mapes de pell», unes teles de gran format en les quals es representa la figura humana, evocada en alguns casos en escenaris onírics pintats des dels anys vuitanta. Així mateix, a la Fundació Fita, on Ignasi Esteve va ser alumne i professor ajudant de Domènec Fita, es pot visitar «Les imitacions». Esteve estava fascinat per la infal·libilitat del dibuix del mestre i això es mostra en alguns dels seus treballs, que traspuen el delit de la imitació.

Paral·lelament a les exposicions, s’han organitzat diverses activitats com visites guiades o tallers, dels quals destaquen la jornada «El paisatge i el color. Percepció, significats i intervenció», el divendres 5 d’abril a l’Observatori del Paisatge de Catalunya (Olot), o la taula rodona amb Teresa Grandas, Pere Parramon i l’artista Ignasi Esteve, el dimecres 10 d’abril a la Casa de Cultura de Girona.

les quatre cadires de l'exposició El retrobament d'Ignasi Esteve