30 setembre – Art Acció! 2a Jornada d’Experimentació Artística

Girona, 30 de setembre de 2023

El Museu d’Art de Girona presenta la segona edició d’Art-Acció! 2a Jornada d’experimentació artística, un dia que convida els visitants a explorar procediments, tècniques i materials artístics des de la creativitat i l’exploració en primera persona.

El Museu d’Art de Girona torna amb Art-Acció, una jornada de periodicitat anual que enguany es consolida i que brinda una oportunitat per expressar la pròpia creativitat. Centrant-nos en un material, els participants de la jornada tenen l’oportunitat d’inspirar-se, experimentar i desplegar la seva imaginació, amb el suport i les indicacions dels mateixos artistes, i envoltats de les obres del museu. Tot i que l’objectiu principal no és simplement dominar els materials i les tècniques, aquestes serveixen com a eines que el md’A posa a disposició del visitant per fomentar la inspiració, el benestar i, en definitiva, la creativitat.

L’edició anterior, dedicada al fang, va comptar amb gairebé un miler de participants que van gaudir dels tallers de torn, modelatge i joc amb fang, així com de diverses visites guiades i xerrades.

Edició 2023: EL TEIXIT

El teixit és un recurs versàtil que ofereix una gran gamma d’oportunitats creatives i que, com el fang, és un nexe amb les arrels del nostre passat. El teixit ha estat sempre una part essencial de la història de la humanitat, definint la nostra cultura i la nostra personalitat a través de les robes que vestim, les tendes que ens han protegit, les catifes que decoren les nostres llars, les banderes que hem fet onejar, o els tapissos i brodats que han capturat i preservat la nostra història. En definitiva, sense el teixit, la humanitat no seria l’entitat rica i diversa que coneixem avui en dia.

Amb les nostres mans teixirem, entrellaçarem i experimentarem les sensacions que produeix entre els nostres dits aquest material flexible i divers. La seva versatilitat ens permetrà expressar les nostres idees i emocions, així com descobrir les nostres capacitats artístiques. Durant la jornada, una desena d’artistes i mestres artesans compartiran la seva experiència amb tallers per a tots els públics i, al mateix temps, ens guiaran, a través de diverses tècniques artístiques, sobre com utilitzar aquest material que ens inspira, ens permet crear i ens ajuda a reinventar-nos.

Els tallers són ininterromputs i no cal fer inscripció. A mesura que les places del taller quedin desocupades, nous participants les podran ocupar. La durada aproximada que es necessita per completar les propostes dels diferents tallers són d’entre 30 i 45 minuts.