Art-Acció! 3a Jornada d’Experimentació Artística: EL PAPER

Dissabte 28 de setembre de 2024, d’11 a 19 h

El Museu d’Art de Girona torna un any més amb Art-Acció! 3a Jornada d’experimentació artística, un esdeveniment que convida els visitants a explorar procediments, tècniques i materials artístics a través de la creativitat i l’exploració en primera persona.

Art-Acció! és una jornada de periodicitat anual que ofereix l’oportunitat d’expressar la pròpia creativitat. Centrant-se en un material, els participants poden inspirar-se, experimentar i desplegar la seva imaginació, guiats pels artistes convidats, i envoltats de les obres del museu. Encara que l’objectiu principal no és simplement dominar els materials i les tècniques, aquestes serveixen com a eines que el md’A posa a disposició del visitant per fomentar la inspiració, el benestar i, en definitiva, la creativitat.

En l’edició anterior, dedicada al teixit, van participar més d’un miler de persones que van gaudir dels diversos tallers relacionats amb aquest material flexible i divers.

Edició 2024: EL PAPER

El paper ha tingut un rol fonamental en el desenvolupament de la civilització humana. Com el teixit, el paper ha estat un vehicle per a la creativitat i l’expressió al llarg de la història. Des dels antics papirs egipcis fins als llibres impresos moderns, el paper ha servit de suport per a la nostra cultura artística i escrita, preservant coneixements i idees a través del temps.

Durant tota la jornada, explorarem les múltiples facetes del paper amb les nostres pròpies mans. Plegarem, tallarem, enganxarem i transformarem aquest material mal·leable, descobrint noves formes d’expressió artística. Artistes i artesans experts ens guiaran a través de diverses tècniques, des de l’origami i els collages creatius, fins a la fabricació de paper artesanal, convidant-nos a experimentar i a alliberar la nostra creativitat.

Aquestes activitats no només ens permetran crear objectes bells, sinó que també ens ajudaran a apreciar la rica història i el potencial infinit d’aquest material quotidià, però extraordinari.

BEN AVIAT PODREU CONSULTAR ELS TALLERS!