El Museu d’Art de Girona inicia una col·laboració amb Apropa Cultura

El Museu d’Art de Girona s’ha sumat enguany a la llista de col·laboradors d’Apropa Cultura

Apropa Cultura és una entitat que va néixer el 2006 amb la voluntat de millorar la vida de les persones en situació de vulnerabilitat a través de la cultura. Teatres, auditoris, festivals, espais singulars i museus obren les seves portes perquè aquests col·lectius tinguin accés a la seva programació habitual.

El passat 8 de maig, l’equip del Museu d’Art de Girona va rebre una formació per tal de millorar l’atenció a les persones ateses per centres i entitats socials, i des de llavors, s’ha estat treballant en l’oferta de visites guiades adaptades a aquests col·lectius.

Per una banda, oferim una visita guiada al md’A que permet conèixer la col·lecció permanent del museu, la qual conté peces des de l’època paleocristiana fins al segle XIX. El nucli central de la col·lecció són les obres del romànic i del gòtic, i també destaquen les obres del segle XIX de l’Escola d’Olot. És un recorregut de més de mil anys per la història de l’Art de les terres de Girona i dels artistes vinculats a ella. Complementen la col·lecció peces de mobiliari, ceràmica, vidre i una representació d’art litúrgic.

A més a més, oferim la visita guiada a l’Antic Hospital de Santa Caterina, un recorregut pels espais més singulars d’aquest edifici històric, avui seu de la Delegació del Govern de la Generalitat de Catalunya, on resseguim els rastres de l’antiga funció hospitalària, visitem l’antiga farmàcia, una de les més antigues i completes conservades a Catalunya, i ens apropem a les històries i la vida quotidiana de l’edifici quan era hospital.

Reserves a: reserves.girona.acdpc@gencat.cat