El vitraller de la catedral

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

Com es feia un vitrall? En aquesta activitat coneixerem les taules de vitraller, d’on van sortir alguns dels vitralls de la Catedral de Girona. També veurem les eines, els materials i les tècniques per construir un vitrall. Sabrem com eren les esglésies i catedrals abans i després de la invenció de les finestres amb vidres de colors i anirem a la Catedral de Girona per contemplar els vitralls in situ i la seva llum màgica. De tornada al museu, farem el nostre propi vitrall com uns autèntics mestres vitrallers.

METODOLOGIA

Començarem l’activitat amb una visita a les sales del Museu, on observarem fragments de vitralls de la catedral i les taules de vitraller amb què se’n van fer alguns. Seguidament visitarem la catedral de Girona, per contemplar els vitralls al seu lloc original i comprendre’n les característiques i les funcions. Finalitzarem l’activitat a l’espai de taller del Museu, on farem el nostre propi vitrall imitant la tècnica del vitraller de la catedral.

OBJECTIUS DIDÀCTICS

• Descobrir el procés d’execució d’un vitrall i el seu significat simbòlic a l’època medieval.
  • Estimular les habilitats d’observació a partir de l’anàlisi del vitrall i la deducció de l’ús d’aquest objecte.
  • Experimentar vivencialment els espais de l’arquitectura gòtica i sensibilitzar envers la valoració del patrimoni cultural.
  • Fomentar la imaginació i la creativitat.

NIVELL EDUCATIU
Educació primària

LLOC DE REALITZACIÓ
Museu d’Art de Girona
(Pujada de la Catedral, 12 Girona)
i Catedral de Girona

DURADA
2 hores

PREU
Grups de 21 a 30 alumnes: 3,30 € / alumne
Grups de menys de 21 alumnes: 66 € / grup
Indika: 0,99 € / alumne

INSCRIPCIONS
Servei Educatiu del Museu d’Art de Girona
De dilluns a divendres de 9 a 13 h

reserves.girona.acdpc@gencat.cat

Amb la col·laboració de:

Anar a la part superior de la pàgina Anar a la part superior de la pàgina

A Decrease font size. A Reset font size. A Increase font size.