Els Amics del Museu d’Art de Girona reuneixen els directors i directores del Museu d’Art amb motiu del seu 30è aniversari

Girona, 29 de setembre de 2022

Aquest any 2022 s’esdevé el 30è aniversari de la fundació d’aquesta entitat gironina. L’any 1992 naixia l’Associació d’Amics del Museu d’Art, entitat sense ànim de lucre orientada a fomentar i donar a conèixer el Museu d’Art de Girona, tot col·laborant amb les institucions i entitats titulars i amb la direcció del Museu, així com per a treballar per l’enriquiment cultural dels seus socis, organitzant viatges, excursions, vistes culturals, conferències, etc.

En aquest 30 anys d’història, l’entitat s’ha convertit en un referent cultural de la ciutat i una de les més nombroses del sector, actualment amb més de 500 associats actius. Tots ells gaudeixen d’un seguit d’avantatges en el Museu d’Art de Girona, com l’entrada gratuïta, però també d’altres avantatges de caràcter cultural per als seus associats.

Al llarg d’aquest 2022 i per celebrar aquests primers trenta anys de vida, els Amics del md’A han preparat tot un seguit d’activitats com exposicions, l’edició d’un catàleg de seu petit fons d’art i el cicle “Converses”, un seguit de xerrades al voltant de la història de l’entitat amb la participació de les persones que l’han viscut més de prop. Dins aquest cicle, la darrera conversa va esdevenir ahir amb la voluntat de ser una revisió del passat, present i futur de l’entitat vista pels directors i directores del Museu.

Amb motiu de l’efemèride, es van reunir a la mateixa taula els darrers directors i directores: Joan Surroca, Glòria Bosch, Josep Manel Rueda, Josep Maria Trullen i l’actual directora Carme Clusellas. Amb tots ells es va voler fer un viatge en el temps per recordar i valorar el que han estat les actuacions viscudes en cada etapa; per reflexionar com es veu i viu avui la relació dels Amics amb el Museu d’Art i amb el context museístic i cultural de la ciutat de Girona; i projectar les perspectives de futur que han d’assegurar els propers 30 anys dels Amics del Museu d’Art de Girona.

L’acte va comptar amb l’assistència del sr. Quim Ayats, regidor de cultura de l’Ajuntament de Girona i del sr. Josep Calatayud, director dels Serveis Territorials de Cultura de la Generalitat a Girona. Va conduir la conversa el sr. Joan Gaya, vocal de la Junta dels Amics del Museu d’Art. L’alcaldessa de Girona, la sra. Marta Madrenas, va cloure l’acte i també el cicle d’activitats amb motiu dels 30 anys de creació dels Amics del md’A.