Els museus de la ciutat exposaran durant aquest estiu peces úniques del Girona FC

La mostra “Un Girona de museu, una temporada per emmarcar” té com a objectiu atraure visites als equipaments culturals i, alhora, reivindicar la trajectòria del club i els èxits assolits

mapa de Girona amb els diferents museus de la ciutat

Els sis museus de l’Ajuntament de Girona i de la Generalitat de Catalunya agrupats a la xarxa Gironamuseus exposaran aquest estiu un total de 65 peces representatives i úniques de la història del Girona FC. La mostra “Un Girona de museu, una temporada per emmarcar”, fruit d’un acord entre els diversos organismes, té com a objectiu atraure visites als equipaments culturals i, alhora, reivindicar la trajectòria del club i els èxits assolits.

Aquesta tarda, el tinent d’alcaldia i regidor de Cultura de l’Ajuntament de Girona, Quim Ayats i Bartrina; el director del Museu del Cinema, Jordi Pons; el responsable de la programació d’activitats del Museu del Cinema i comissari de la mostra, Jordi Dorca,  i els dos col·leccionistes que han cedit als museus la majoria de les peces exposades, Albert Mateos i Albert Martínez, han inaugurat l’exposició.

Els valors que recull el Girona FC de fidelitat als principis, esforç, companyonia, treball i perseverança són els valors que ens permetran seguir fent avançar la ciutat de Girona”, ha destacat el tinent d’alcaldia i regidor de Cultura del consistori, Quim Ayats i Bartrina.

Entre la seixantena de peces exposades s’hi poden veure una pilota de futbol dels anys 1930, la samarreta utilitzada pels jugadors del Girona FC durant els anys 1950 o el braçalet de capità de Christian Stuani durant la temporada 2018-2019, entre d’altres. La major part del material prové de les col·leccions d’Albert Mateos, d’Albert Martínez i del mateix Girona FC. També hi ha peces cedides per la família Carmaniu; pel periodista i activista Manel Mesquita; per l’escriptor, editor i fotògraf Quim Curbet; per l’exentrenador de porters del Girona FC Joan López Santana i per l’exjugador del Girona FC Joan Granados.

El conjunt d’objectes s’ha distribuït segons etapes cronològiques en els diferents espais expositius dels sis museus de la ciutat. Cada equipament té una dècada assignada. En aquest sentit, al Museu d’Arqueologia de Catalunya – Girona les persones visitants hi poden trobar peces dels anys trenta i quaranta; a la Casa Masó una mostra de peces dels anys trenta; el Museu d’Història dels Jueus està dedicat als anys cinquanta i seixanta; el Museu d’Història de Girona als anys setanta i vuitanta; el Museu d’Art als anys noranta i fins al 2008, i el Museu del Cinema a l’etapa que va del 2008 al 2024.

L’exposició es podrà veure fins al 15 de setembre dins els horaris d’obertura de cada museu. La visita als espais dedicats al Girona FC serà gratuïta al Museu del Cinema, al Museu d’Història dels Jueus i al Museu d’Història de Girona. A banda, el Museu d’Art de Girona, la Casa Masó i el Museu Arqueologia de Catalunya – Girona oferiran entrada gratuïta a les persones menors de 16 anys i a les sòcies i socis del Girona FC, així com un 50 % de descompte en el preu de l’entrada a tothom qui presenti el carnet de Gironamuseus. Finalment, durant els mesos que duri la mostra, les persones sòcies del Girona FC disposaran d’entrada gratuïta als sis museus de la ciutat presentant el seu carnet per acreditar-se.

Aquesta temporada 2023-2024, el primer equip del Girona FC s’ha classificat per jugar a la Champions League, una fita que va assolir en quedar tercers en la classificació de la Lliga de Primera Divisió. Es tracta d’un fet històric, ja que l’equip jugarà la pròxima temporada per primera vegada a la màxima competició europea.