Exposat per reformes. El Museu de l’Empordà a Museus de Catalunya

Girona, 4 d’octubre de 2021

El Museu de l’Empordà ha tancat per reformes de millora durant uns mesos. Amb la voluntat que la col·lecció pugui continuar sent visitada neix “Exposat per reformes. El Museu de l’Empordà a museus de Catalunya”, on obres del Museu es poden veure en sis equipaments de la Xarxa de Museus d’Art de Catalunya: Museu d’Art de CerdanyolaMuseu d’Art de GironaMuseu d’Art Modern de TarragonaMuseu de la GarrotxaMuseu de Lleida i Museu Víctor Balaguer.

El Museu d’Art de Girona acull l’obra “Sant Narcís” (1962) de Salvador Dalí Domènech (Figueres, 1904-1989), destacant-la a la sala del segle XX. Ha escollit aquesta peça per la clara relació entre la temàtica de la llegenda de les Mosques de Sant Narcís que s’hi representa i la ciutat de Girona.

D’altra banda, les sales de romànic exposen un capitell del segle XII procedent del Monestir de Sant Pere de Rodes, obra del Mestre de Cabestany (França, segle XII), que entra en relació amb els capitells del fons del Museu d’Art del mateix monestir. Alhora, dues imatges del monument als anys seixanta del segle passat, del fotògraf Joaquim Fort de Ribot (Figueres, 1924-2005), il·lustren el lloc de procedència de la resta de peces i estableixen un diàleg entre èpoques i disciplines artístiques.