Falsos al Museu: el cas Pere Mates

La falsificació d’obres d’art ha estat, des de sempre, un fet lligat a la mateixa història de l’art. En aquesta xerrada, coneixerem el cas que va afectar directament el Museu d’Art de Girona, l’anomenat cas Pere Mates, i reflexionarem sobre el paper vinculant de la restauració en les operacions de certificació de l’autenticitat d’una obra.

Tot això serà explicat de primera mà per la directora del Museu, Carme Clusellas, i pels restauradors Pep Paret i Ricardo Suárez, del Centre de Restauració dels Béns Mobles de Catalunya. Després, podrem determinar les diferències entre una obra falsa i una de vertadera a partir de les taules exposades de nou a l’espai dedicat al cas Pere Mates del Museu d’Art de Girona.

Data: Dissabte 16 de març, a les 11.30 h

A cura de: Carme Clusellas, Pep Paret i Ricardo Suárez

Preu: Gratuït amb reserva al web.

Reserva la teva entrada