Juan Batlle Planas: el gabinet surrealista

Un passeig per l’exposició de la mà del seu comissari, l’arquitecte Pedro Azara, que ens permetrà descobrir la figura de l’artista surrealista. Nascut a Torroella de Montgrí, Juan Batlle Planas (1911-1966) es traslladà de ben jove a Buenos Aires, on esdevingué una figura clau de l’avantguarda argentina dels anys trenta però desconeguda al nostre país.

L’exposició “Juan Batlle Planas: el gabinet surrealista”, produïda per la Fundación Juan March, és la primera exposició monogràfica de l’artista al nostre país. Centrada als anys trenta i quaranta, la mostra presenta una cinquantena d’obres, entre les quals destaquen collages i guaixos de petit format d’iconografia inicialment surrealista que evoluciona cap a una pintura metafísica.

Una aproximació a la fascinant figura de Batlle Planas artista, poeta, il·lustrador, col·leccionista i, sobretot, el creador de mons plens de somnis i realitats paral·leles a les quotidianes.

Data: Dissabte 23 de març, a les 11:30 h

Preu: 4,5 €. Amics del md’A: 2 €.

Reserves: Places limitades. Es recomana reservar amb antelació trucant al tel. 972 20 38 34.