Lectura dramatitzada: Mela Muter, veus i records al seu pas per Girona

Lectura dramatitzada de textos de Mela Muter, a càrrec dels actors Meritxell Yanes i David Planas

“No sóc dona, sóc pintora!”, era una de les respostes amb què Mela Muter (1876-1967) sortia al pas de les crítiques que lloaven el seu art viril o se centraven en estereotips a l’hora de parlar del seu treball. Aquella “dona excepcional” (en paraules de Miquel de Palol), provocà un fort enrenou en el cercle literari de la Girona de 1914. Ara, a través dels seus escrits i de la veu d’altres escriptors de l’època, seguirem les seves passes en la seva estada gironina i ens endinsarem en la fascinant figura d’una artista dona, polonesa i jueva a la Catalunya de principis del segle xx.

Activitat emmarcada en el programa SOM CULTURA, el festival de les experiències culturals de la Costa Brava i el Pirineu de Girona.

DATA: diumenge 25 de novembre, a les 12 h

PREU: 4,5 €. Preu socis Amics md’A: 3 €.

RESERVES: Es recomana la reserva prèvia al telèfon 972 20 38 34.

LLOC: Àmbit 3 del Museu d’Art de Girona

Crèdits de la imatge: Mela Muter, Retrat (1911). Autor desconegut. Archiwum Meli Muter /Archiwum Emigracji Nicolaus Copernicus University Library, Toruń.