Inauguració “Roser Bru. Superar la distància”

Detall de l'obra "Autobiografia", de Roser Bro
Roser Bru. Autobiografia. Col. Particular, Xile (detall). ©Roser Bru, VEGAP, Girona, 2024

Inauguració de l’exposició temporal

El Museu d’Art de Girona dedica una exposició a l’obra i figura de l’artista catalano-xilena Roser Bru i Llop (1923–2021). Nascuda a Barcelona, Roser Bru es va exiliar a Xile el 1939. Allà es va formar i hi va desenvolupar una carrera brillant i reconeguda, si bé sempre va mantenir vives les arrels catalanes.

L’exposició, comissariada per Àlex Mitrani i Inés Ortega-Márquez, aplega prop d’un centenar d’obres, la majoria procedents de Xile, i mostra l’evolució del seu estil, des de l’expressionisme figuratiu fins a una síntesi madura. També destaca la seva capacitat per connectar imaginaris i memòries a través de l’Atlàntic, reivindicant una perspectiva feminista i democràtica. Una proposta que pretén revalorar la dimensió de l’obra de Roser Bru i fer-la present, de nou, a Catalunya.

Data: Dissabte 23 de novembre

Hora: 12.00 h