La presó de l’antic palau episcopal, escenari dels “Concerts a cegues”

Girona estrena un nou festival aquesta tardor. Enmig de l’oferta musical de gran format que omple habitualment la ciutat, els Concerts a Cegues volen aportar una proposta molt més intimista i de proximitat. La cita ha començat dissabte 23 de novembre a l’antiga presó del palau episcopal, avui seu del Museu d’Art de Girona, que ha acollit el concert del cantautor gironí David Mauricio.

La Casa Masó, el Museu d’Art, la Volta, el Refugi Antiaeri i la Capella de Sant Jaume seran les seus d’un festival al qual el públic assistirà sense conèixer els artistes que hi prendran part i que s’allargarà fins el 21 de desembre. Serà una experiència única, pensada per descobrir noves propostes musicals a través d’un concert irrepetible, amb el públic a tocar dels artistes i en un entorn únic.

El festival està impulsat per la revista i promotora musical La Tornada i pren l’herència dels Concerts a Casa, un projecte que La Tornada va organitzar els anys 2016 i 2017 i amb què va impulsar més de 50 concerts en cases particulars de tot el país. En aquesta ocasió, els Concerts a Cegues en mantenen la filosofia, però n’adapten el format i prenen com a base tres pilars fonamentals:

• Trencar la frontera entre músics i públic. El festival vol reivindicar la música des de la més absoluta proximitat i potenciar un contacte horitzontal entre els músics i els assistents al concert, sense barreres, sense escuts, sense artificis. És per això que els artistes es presentaran sense equip de so ni un escenari que els protegeixi i ens oferiran les cançons tal com van ser ideades; com si les toquessin al menjador de casa seva, en una voluntat de retornar a l’estat més primari de la música.
  • Reivindicar el plaer de descobrir música. Els Concerts a Cegues volen contribuir a capgirar la forma amb què el públic s’enfronta a la música. Estem acostumats, en gran mesura,a anar a escoltar només allò que coneixem i ignorar centenars de milers de propostes que segur que ens podrien agradar si els donéssim una oportunitat. Per això el festival proposa al públic assistir-hi a cegues, sense conèixer l’artista que es trobaran davant un cop asseguts a la cadira.
  • Posar en valor els espais únics de què disposa la ciutat de Girona. La música és una molt bona manera de descobrir l’entorn que ens envolta i en una ciutat com Girona aquest entorn és gairebé infinit. Els Concerts a Cegues volen reivindicar aquest patrimoni i, per això, cada concert se celebrarà en un espai diferent de la ciutat. En el procés de recerca d’espais, a més, s’ha volgut contribuir a la diversificació de l’oferta cultural més enllà del barri Vell i s’han incorporat seus en punts com Pedret o Sant Narcís.

Concerts

Dissabte, 23 de novembre. 12 h
Presó del Museu d’Art (pujada de la Catedral, 12)

Dissabte, 30 de novembre. 18 h