Es presenta la publicació “12 mesos, 12 obres”

El Museu d’Art presenta, en motiu del Dia Internacional dels Museus que se celebra cada any el 18 de maig, la publicació digital “12 mesos, 12 obres”.

Al llarg d’un any, cada mes, el museu presenta un estudi d’una obra del seu fons en col·lecció. A manera de la peça del mes, i amb el nom genèric de “Un mes, una obra”, es mostra a les sales d’exposició permanent un objecte o obra d’art dels fons del Museu, prèviament seleccionat, acompanyat d’un estudi o comentari signat per un expert.

La tria dels objectes o obres d’art és heterogènia. Una selecció volgudament variada que realitza anualment el conservador del Museu d’Art Antoni Monturiol amb el criteri de donar a conèixer, d’una banda, la diversitat i la riquesa dels fons en col·lecció i, de l’altra, oferir-ne lectures molt plurals, des d’experteses diverses. A més, la iniciativa permet treure a la llum, a voltes, obres i objectes que es conserven en magatzems i que durant unmesespoden veure exposats i acompanyats d’una nova lectura sobre el seu significat.

Des de fa cinc anys, hem mantingut la voluntat d’aplegar les dotze fitxes mensuals en un recopilatori final que hem anomenat 12 mesos, 12 obres, un recull de cadascun d’aquests estudis breus que continua fidel als criteris de diversitat d’obres i objectes, però també d’enfocaments dels comentaris. Ara en presentem el sisè volum.

En aquest volum s’hi manté la varietat tipològica de les obres seleccionades i també dels comentaris que les acompanyen, si bé enguany bona part d’aquests breus estudis s’orienten a una mateixa finalitat: la de resoldre els enigmes que s’amaguen darrere moltes obres i objectes històrics.

Descàrrega gratuïta