Nova audioguia del Museu d’Art de Girona

Girona, 17 de juny de 2021

Un nou itinerari a dues veus i a quatre idiomes

El Museu d’Art de Girona presenta un nou itinerari audioguiat en quatre idiomes – català, castellà, anglès i francès – que oferirà una visita comentada per les obres clau de l’exposició permanent.  Una proposta d’itinerari, des del Romànic fins el segle XX, amb aturades a obres destacades com l’Ara portàtil de Sant Pere de Rodes, la Lleona de Girona, els grans retaules de Cruïlles i Púbol o les pintures de Vayreda, Urgell, Rusiñol o Mela Muter.

En total 39 pistes d’àudio que inclouen comentaris generals i comentaris d’espais destacats de l’antic Palau Episcopal, com ara l’antiga presó, a banda dels dedicats a les 33 obres escollides. La durada total del recorregut és de 56:11 minuts, i permet en poc menys d’una hora, una visita complerta al Museu d’Art.

El guió i la producció ha anat a càrrec de l’empresa Trama Media que, sota les indicacions de l’equip del Museu d’Art, han elaborat una proposta de visita amena i distesa alhora que carregada de contingut. A través de dues veus, es van succeint els diferents comentaris d’obres, i en cadascun d’ells s’aporta informació rellevant del context, de l’autor, de la iconografia de l’obra i també dels materials i tècniques artístiques, una línia de discurs que esdevé estratègica pel Museu d’Art de Girona.

La nova audioguia, integrada dins el projecte d’abast nacional Visitmuseum, estarà disponible a  partir d’avui dijous 17 de juny. A partir d’ara,  qualsevol visitant del Museu d’Art de Girona es podrà descarregar els àudios gratuïtament, abans de la visita des de qualsevol punt amb connexió internet, o bé a la recepció del museu. Pels visitants que no vulguin o puguin fer la descàrrega directa al seu mòbil, el Museu d’Art facilitarà tauletes i auriculars d’un sol ús per fer el recorregut guiat.

Presentació amb tast de música

La presentació pública de la nova audioguia serà aquesta tarda a les 19 hores de la tarda en un acte obert i gratuït. Tots els assistents podran descarregar-se els continguts en els seus mòbils i alhora podran fer un petit recorregut per una selecció d’obres escoltant els comentaris en català, en un primer tast del què és el recorregut total.

L’acte finalitzarà als jardins del Museu d’Art de Girona amb una copa i un petit concert de música a càrrec del grup format per Xavier Dotras, piano, Lluís Escuadra, piano i Dani Forcada, percussió, que oferiran un repertori basat en temes estàndards del gènere pop i jazz.

Visitmuseum, un projecte de visita guia per als museus catalans

Visitmuseum és un projecte nascut l’any 2015, impulsat des l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural, amb la col·laboració amb el Servei de Museus i Protecció de Béns Mobles del Departament de Cultura.

El projecte compta amb un web i una app amb informacions en català, castellà, anglès i francès (així com occità i hebreu en alguns casos) de 254 equipaments patrimonials, dels quals 111 són museus registrats i 143 seus o extensions de museus registrats. Tot aquest món museístic disponible en línia suma un total de 1.862 objectes accessibles amb imatges, informació de text i, en alguns casos, també amb arxius d’àudio i vídeos explicatius en Llengua de Signes Catalana i amb subtítols en català. Tots aquests recursos en línia del projecte Visitmuseum han registrat un increment progressiu de visitants als darrers anys.

Des del seu naixement, el projecte Visitmuseum ha produït 33 audioguies en idiomes que estan a disposició dels usuaris de manera gratuïta per a la seva l’escolta al museu, com a complement i guia de visita, o des d’altres ubicacions. En aquest sentit, durant el període de confinament, Visitmuseum va registrar un increment molt alt de visites d’usuaris des de perfils escolars, cosa que demostra també el seu interès com a eina per a treball a l’aula.