Resolt el concurs arquitectònic per a Casa Pastors

Casa Pastors

El despatx d’arquitectura de Jordi Bosch Genover ha guanyat el concurs de projectes per a l’adjudicació dels serveis d’arquitectura relacionats amb el projecte d’adequació de la Casa Pastors com a seu del nou Museu d’Art [Modern i Contemporani] de Girona.

La decisió ha estat presa per unanimitat per part del jurat després d’avaluar les cinc propostes que s’havien presentat al concurs. En la deliberació el jurat ha valorat especialment la versatilitat de la proposta, la bona resolució de les comunicacions horitzontals i vertical i la tasca que es faria a favor de l’edifici, fent guanyar protagonisme al pati de l’equipament.

El tinent d’alcaldia i regidor de Cultura de l’Ajuntament de Girona, Carles Ribas, ha subratllat que “es tracta d’un projecte que s’adequa molt bé a dues idees principals: la protecció de l’edifici en el qual es treballa i el pla funcional del propi museu”. “És un projecte que, a més, interpreta molt bé les necessitats futures de l’equipament i ha estat rigorós amb el que s’havia demanat. De totes formes, ha estat una decisió complexa perquè totes cinc propostes aportaven elements interessants que denoten la importància i l’interès del que estem fent”, ha remarcat el regidor.

Carme Clusellas, directora del md’A i membre del jurat, destaca que “es tracta d’una proposta versàtil i adaptable als espais canviants d’un equipament d’aquesta mena, que respon adequadament al pla d’usos proposat”.

El guanyador del concurs té l’encàrrec ara de redactar el projecte i els altres documents tècnics necessaris previs per a la licitació i l’execució de les obres corresponents. Posteriorment, exercirà també la figura de la direcció de les obres. L’import de l’adjudicació de la redacció del projecte i la direcció de les obres és de 318.000 euros (IVA inclòs).

El procés del concurs de projectes ha comptat amb la col·laboració i l’assessorament de la Demarcació de Girona del Col·legi Oficial d’Arquitectes de Catalunya.