S’inicien els treballs de desmuntatge i remodelació de la sala dedicada al Retaule de Sant Feliu de Girona

Avui s’inicien els treballs de desmuntatge i remodelació que donaran lloc a una nova presentació museogràfica del Retaule de Sant Feliu de Girona (1504-1520). Aquesta magnífica obra, ara desmuntada, representa les escenes de la vida i el martiri de Sant Feliu. El retaule va presidir l’absis del temple gironí de Sant Feliu fins a la Guerra Civil espanyola. Actualment ocupa la totalitat de la sala 9 del museu.

La intervenció es realitza amb l’objectiu d’aportar una millora de la presentació museogràfica de les peces, tot incorporant més obres i fragments del retaule, nous textos i elements interpretatius i alhora una reordenació de l’espai per fer-lo accessible a tots els públics.

Amb aquesta finalitat, es presentarà també a la sala 10 un audiovisual de nova creació, una producció del md’A realitzada per Karavan Films, que permetrà acostar els visitants a l’època del retaule i aprofundir en la complexitat de la seva execució, que es va allargar prop de 20 anys i en la qual van participar tres escultors i dos pintors. Una obra complexa que es podrà entendre en el seu conjunt i conèixer millor.

La inauguració de la reforma tindrà lloc dijous 25 d’octubre, a les 18 h.