_dsc4607_ddv

.Patrimoni de tot@s. Els propers 16, 17 i 18 de setembre es celebren a tot Catalunya les jornades Europees del Patrimoni (JEP) 2016, amb activitats gratuïtes per a tots els públics

.El Museu d’Art celebra les JEP 2016 amb la presentació del catàleg 12 MESOS-12 OBRES i portes obertes a l’Antic Hospital de Santa Caterina, el dissabte 17 de setembre

Les Jornades Europees del Patrimoni (JEP), es celebren enguany a Catalunya els dies 16, 17 i 18 de setembre i estan dedicades a totes aquelles persones que treballen per al coneixement, la difusió i la conservació del Patrimoni, agrupades en comunitats patrimonials.

El lema de les JEP 2016 és “Patrimoni de tot@s” i subratlla la cooperació de tots els agents necessaris per difondre i conservar el patrimoni cultural, fomentar la visibilitat de la participació ciutadana, el voluntariat, els projectes de col·laboració i finançament públic-privat i aquelles activitats en les quals les comunitats locals participin de la gestió i conservació del patrimoni.

Les JEP són la festa del patrimoni, i municipis i entitats d’arreu de Catalunya organitzen durant els dies 16, 17 i 18 de setembre, un seguit d’activitats gratuïtes per a tots els públics: visites guiades, representacions teatrals, concerts, exposicions…

Conversa d’Art. Presentació del catàleg 12 MESOS-12 OBRES

El Museu d’Art de Girona, en el marc de les Jornades Europees del Patrimoni presenta el catàleg 12 MESOS-12 OBRES i proposa un col·loqui conduït per Pere Parramon, president dels Amics del md’A i Carme Clusellas, directora del Museu d’Art de Girona, sobre les maneres d’estudiar, conèixer i difondre una obra d’art.

L’acte tindrà lloc el dissabte dia 17 de setembre, al Museu d’Art de Girona, a les 12h, i l’entrada és gratuïta.

Jornada de portes obertes a l’Antic Hospital de Santa Caterina

En motiu de les JEP, el md’A us convida també a visitar els espais patrimonials de l’Antic Hospital de Santa Caterina. Podreu conèixer els seus orígens visitant l’exposició “350 anys al teu costat” i descobrir el pati de les magnòlies, la farmàcia hospitalària d’època barroca, l’antiga capella de l’hospital i un dels quadres més grans de la pintura catalana: El gran dia de Girona, de Ramon Martí Alsina.

L’Antic Hospital de Santa Caterina, que actualment acull la Delegació del Govern de la Generalitat de Catalunya a Girona, es troba a la Plaça Pompeu Fabra, 1, de Girona.

La jornada de portes obertes tindrà lloc el dissabte dia 17 de setembre de 10 a 14h.

Es poden consultar totes les activitats que es celebren arreu de Catalunya a l’agenda en línia: www.patrimoni.gencat.cat/ca/jep2016