La dansa dels animals fantàstics
PRESENTACIÓ
Una passejada per sales del Museu ens farà estar atents i descobrir els animals amagats en moltes obres d’art: un drac al qual li agrada que li rasquin la panxa, una àliga molt llesta, una granota saltadora i una lleona que s’enfila dalt d’una columna… Coneixerem la seva història i aprendrem tots els seus moviments a través de l’expressió corporal. Després, crearem màscares d’animals i ballarem tots plegats la dansa dels animals fantàstics!
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT
«La dansa dels animals fantàstics» és una activitat destinada a alumnes d’educació infantil, especialment per a P4 i P5. Mitjançant l’expressió corporal, s’aprèn a identificar alguns dels animals representats en obres del Museu, i a apropar-se al significat simbòlic de les representacions de quadres i escultures. En el moment de benvinguda l’educadora fa una presentació del Museu i introdueix els infants en una llegenda de ficció amb els animals fantàstics com a protagonistes. Aleshores, s’inicia la primera part de l’activitat, en què es fa un recorregut pel Museu, fent parada davant de les obres seleccionades i identificant-ne els animals. Cada animal té un moviment associat, que fa referència als seus trets més identificatius, reals o simbòlics. Així, davant de cada bèstia es fa un repàs de què se’n sap i se n’aprenen nous trets.
Després de practicar els moviments de cada animal, comença la segona part de l’activitat. Els alumnes s’encaminen cap a la sala taller, on tindran preparat material per confeccionar-se una màscara d’animal. Un cop enllestida i caracteritzats com els animals que s’han detallat a la visita, abandonen el taller fins a la primera planta del Museu. Al Saló de l’Arc, una sala àmplia i diàfana, els alumnes es distribueixen per grups segons les màscares corresponents. Aleshores, en rotllana, tots els alumnes aprenen i ballen la dansa dels animals fantàstics amb els moviments que han après i al so de la música, per recordar als animals del Museu aquesta dansa.
OBJECTIUS
Familiaritzar-se amb el significat simbòlic de la representació d’animals.
……………………..
Potenciar la imaginació i la creativitat, així com l’autonomia i la relació social amb el grup.
……………………..
Apropar-se al concepte de
museu.
LLOC DE REALITZACIÓ
Museu d’Art de Girona
Pujada de la Catedral, 12
Girona
…………….
DURADA
1 hora i 30 minuts
…………….
PREU
Grups de 21 a 30 alumnes: 4,50 €/alumne
Grups de menys de 21 alumnes: 90 €/grup
Indika: 2 €/alumne
…………….
INSCRIPCIONS
Servei Educatiu del Museu d’Art de Girona
De dimarts a divendres de 9 a 13 h
Tel. 972 41 40 58
reserves.girona.acdpc@gencat.cat