El Palau Episcopal de Girona

Presentació de la publicació El Palau Episcopal de Girona. Mil anys d’història d’un laberint arquitectònic i itinerari.

El Palau Episcopal de Girona, actual seu del Museu d’Art de Girona, és un dels edificis més notables de la Girona medieval i, alhora, un dels més desconeguts. Documentat des del segle x, l’imponent palau dels bisbes gironins conserva bona part de la imatge i estructures medievals malgrat les transformacions i annexions que es van anar succeint al llarg del temps. Avui és un dels palaus episcopals d’origen medieval més complets i ben conservats de Catalunya.

L’estudi arqueo-arquitectònic i formal del Palau, elaborat al llarg dels darrers anys per part dels arqueòlegs i historiadors Josep Maria Nolla, Jordi Sagrera i Miquel Àngel Fumanal, i amb la col·laboració de Narcís Soler, es presenta en format llibre. Una monografia imponent que ofereix una anàlisi detallada de l’evolució arquitectònica de l’edifici i de les descobertes arqueològiques més recents, i aprofundeix en el seu context històric i artístic. L’obra, que conté il·lustracions, plànols i fotografies inèdites, permet descobrir la importància històrica d’aquest impressionant edifici patrimonial.

L’acte començarà amb la presentació del llibre amb els autors, conduïda per l’historiador i polític Joaquim Nadal, i tot seguit es farà un itinerari pels racons del Palau Episcopal.

Data: Dissabte 14 de desembre

Hora: 12 h

A cura de: Joaquim Nadal, Miquel Àngel Fumanal, Josep Maria Nolla i Jordi Sagrera

Accessibilitat: Disposem de bucle magnètic personal i sistema FM

Preu: Gratuït. Places limitades.

Reserva la teva entrada