Privat: Exposició temporal “Falsos verdaders. L’art de l’engany”

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

L’exposició treu a la llum i desemmascara algunes de les falsificacions que es conserven als museus catalans, acara obres falses amb verdaderes, i mostra els processos d’anàlisi i recerca que ajuden a determinar-ne la seva autenticitat i proposa una reflexió sobre el costat més fosc del mercat de l’art i sobre alguns dels episodis més coneguts i sobre la mentalitat i motivacions dels falsificadors.

Pere Mates. Prèdica de sant Joan Baptista (detall) (c. 536). Museu d’Art de Girona. Núm. reg. 136.999. Fons d’Art Generalitat de Catalunya

METODOLOGIA

Us proposem un visita dinamitzada a l’exposició, per descobrir què s’amaga darrera d’un fals i quins són els procediments i els mètodes que permeten als experts descobrir l’art de l’engany.

OBJECTIUS DIDÀCTICS

• Descobrir els mètodes i els procediments emprats per a autentificar una obra d’art.
  • Conèixer algunes de les metodologies i tipologies de fonts per a l’estudi de l’obra d’art i valorar la seva contribució a l’anàlisi i interpretació de les diverses manifestacions artístiques.
  • Apropar-nos a l’estudi i el coneixement del patrimoni artístic i de la seva conservació des de la vessant dels seus materials constitutius i del treball de les diferents tècniques artístiques.
  • Fomentar interès per la visita i la freqüentació dels museus i exposicions.

NIVELL EDUCATIU
Educació secundària i batxillerat