Les dones també hi eren: ODS igualtat de gènere

PRESENTACIÓ

Amb quines qualitats s’associava la imatge de les dones a l’edat mitjana? Quin era el seu cànon de bellesa femení? Quina era la importància de les cures i els espais no mixtos en època moderna? Existien dones pintores al segle XIX? Com era la seva educació? L’activitat pretén donar resposta a aquestes qüestions i moure a la reflexió amb perspectiva de gènere, a partir de les obres d’art del Museu perquè l’alumnat pugui desenvolupar un taller participatiu amb valor  social.

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

L’ODS 5 —aconseguir la igualtat de gènere i apoderar totes les dones i nenes— posa al centre de l’acció l’estudi amb perspectiva de gènere i accions necessàries per ajudar a erradicar el masclisme de la nostra societat. «Les dones també hi eren: ODS igualtat de gènere» és una proposta educativa que permet a joves la possibilitat de desenvolupar accions d’alt valor social i territorial. Mitjançant l’adaptació de diverses metodologies com el design thinking (pensament de dissenyador) o el learning by doing (l’aprendre practicant), l’activitat busca generar un espai de reflexió crítica amb perspectiva de gènere i aplicar-ho a la història de l’art i a l’observació de les obres d’un museu. En la segona part de l’activitat, l’alumnat crearà una campanya de comunicació i conscienciació sobre les desigualtats de gènere, després de fer una lectura històrica en què les dones també hi eren.

OBJECTIUS

Prendre el món de l’art com a model de referència, inspiració i creativitat per generar processos de canvi i innovació social.

……………………..
Treballar continguts específics de la història i la història de l’art (iconografia, artistes, corrents, etapes, etc.).

……………………..
Adoptar un discurs amb perspectiva de gènere de les obres d’art i els períodes artístics i històrics.

……………………..
Dotar l’alumnat d’eines bàsiques per al desenvolupament d’una campanya de comunicació i conscienciació.

NIVELL EDUCATIU

ESO i batxillerat