Les dones també hi eren: ODS igualtat de gènere

PRESENTACIÓ

Amb quines qualitats s’associava la imatge de les dones a l’edat mitjana? Quin era el seu cànon de bellesa femení? Quina era la importància de les cures i els espais no mixtos en època moderna? Existien dones pintores al segle XIX? Com era la seva educació? L’activitat pretén donar resposta a aquestes qüestions i moure a la reflexió amb perspectiva de gènere, a partir de les obres d’art del Museu perquè l’alumnat pugui desenvolupar un taller participatiu amb valor  social.

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

Un dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de l’Organització de les Nacions Unides, és aconseguir la igualtat de gènere i apoderar totes les dones i nenes, i posa al centre de l’acció l’estudi amb perspectiva de gènere i accions necessàries per ajudar a erradicar el masclisme de la nostra societat.

«Les dones també hi eren: ODS igualtat de gènere» és una proposta educativa que permet a joves la possibilitat de desenvolupar accions d’alt valor social i territorial.

Mitjançant l’adaptació de diverses metodologies com el design thinking (pensament de dissenyador) o el learning by doing (l’aprendre practicant), l’activitat busca generar un espai de reflexió crítica amb perspectiva de gènere i aplicar-ho a la història de l’art i a l’observació de les obres d’un museu.

A continuació, l’alumnat es dividirà en petits grups i participarà en una dinàmica de debat en la que es posarà a la pell dels comissari d’una exposició d’un tema relacionat amb el que han treballat anteriorment a la visita comentada.

OBJECTIUS

Prendre el món de l’art com a model de referència, inspiració i creativitat per generar processos de canvi i innovació social.

……………………..
Treballar continguts específics de la història i la història de l’art (iconografia, artistes, corrents, etapes, etc.).

……………………..
Adoptar un discurs amb perspectiva de gènere de les obres d’art i els períodes artístics i històrics.

……………………..
Dotar l’alumnat d’eines bàsiques per al desenvolupament d’una campanya de comunicació i conscienciació.

NIVELL EDUCATIU

ESO i batxillerat