200 nens i nenes celebren Sant Jordi al Museu d’Art de Girona amb l’espectacle “El drac malcuat i Sant Jordi despistat” i una visita a les sales del museu

• El palau episcopal, seu del museu, s’ha convertit avui en escenari de l’espectacle, que habitualment se celebrava a les escales de Sant Domènec.
  • Nens i nenes de P3, P4 i P5 de les escoles Eixemenis, Àgora i Montjuïc han recorregut les sales del museu tot cercant els sants jordis, dracs i princeses que es poden veure a les obres de la col∙lecció permanent.
  • La visita ha centrat també l’atenció en el Llibre del Martirologi d’Usuard (c. 1450), un manuscrit miniat d’extraordinària bellesa, procedent dels tallers de Bohèmia.

El palau episcopal, seu del Museu d’Art de Girona, s’ha convertit enguany en l’escenari de l’espectacle “El drac malcuat i Sant Jordi despistat”, una curiosa versió del “valent cavaller de sant jordi” en què dracs, princeses i roses canvien el seus rols tradicionals. L’espectacle ha anat a càrrec del conta‐contes David Planas, que ha acabat convertint els propis nens i nenes en protagonistes de la història.

Un total de dos‐cents nens i nens de les escoles de primària de la ciutat de Girona que han respost a la convocatòria del museu han pogut gaudir d’aquest espectacle, que habitualment tenia lloc a les escales de Sant Domènec. El Museu d’Art (md’A) ha volgut així apropar els centres a la seva seu, per tal de convidar els nens i nenes a visitar les sales un cop finalitzat l’espectacle.

El propi equip del md’A, format per la directora, Carme Clusellas, i els tècnics del museu, Carme Martinell, Aurèlia Carbonell, Irene Forts i Toni Monturiol i Montse Vinardell, s’ha convertit avui en guia dels alumnes de P3, P4 i P5 dels centres Escola Eixemenis, Escola Àgora, Escola Montjuïc. En nou torns diferents han recorregut les sales del museu buscant els elements característics de la celebració de Sant Jordi: el propi cavaller, els dracs, la princesa, i el llibre (han observat amb deteniment el Llibre del Martirologi, s. XII). La llar d’infants Sant Ramon Nonat també s’ha volgut sumar a la celebració al museu amb els més menuts de 2 anys, que han assistit a la visita amb el contacontes.

Descarrega la nota de premsa_mdA_SantJordi

_____________

Més informació: