Art i ciència: falsificacions al Museu

PRESENTACIÓ

El Museu d’Art de Girona ha trobat als seus magatzems dues obres idèntiques i busca joves promeses de la restauració per esbrinar quina de les dues pintures és una falsificació. Segons sembla, el falsificador és un gran expert a enganyar museus i ni els ulls més entrenats són capaços de saber quina obra és autèntica i quina no. Mitjançant experiments científics reals, s’aniran responent els enigmes que presenta el cas i, amb molta sort, es podrà resoldre aquest misteri de falsificadors al Museu.

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

«Art i ciència: falsificacions al Museu» vol mostrar una cara diferent del Museu d’Art de Girona i fer confluir dos vessants del coneixement: l’art i la ciència. Generalment, el que veiem quan anem al Museu són les seves sales i les obres exposades. Aquesta vegada es vol convidar els centres educatius a conèixer el Museu des de dins i descobrir professions que moltes vegades passen desapercebudes, però que esdevenen fonamentals per tal de poder desenvolupar les
tasques d’un museu: la restauració i la conservació. Amb aquest teló de fons, «Art i ciència: falsificacions al Museu» convida l’alumnat a resoldre l’entrellat del cas de falsificacions que afecta el Museu d’Art de Girona. I és que el Museu disposa de dues obres idèntiques: quina d’elles és autèntica? Basant-se en un cas real, els alumnes utilitzaran microscopis, mostres de pigments i suports i reproduccions de rajos X. En definitiva, hauran de dur a terme processos de treball com autèntics professionals de la restauració i, a través de l’anàlisi científica, aconseguiran resoldre el cas.

OBJECTIUS

Conèixer la tasca desenvolupada pels perfils professionals de restauració i conservació del Museu.

……………………..
Establir vincles entre l’art i la ciència a partir d’un cas pràctic.

……………………..
Treballar diferents processos científics basats en casos reals per analitzar aspectes tècnics de les obres d’art.

Mètode científic.

NIVELL EDUCATIU