[Aforament complet] Artigau. Cròniques d’una realitat (1975-1977)

NOTA

Dissabte a les 12 h tindrà lloc un acte de petit format per inaugurar l’exposició, i que comptarà amb la presència del propi artista i de Sergi Plans, comissari de l’exposició. Per limitacions de l’aforament dels espais de l’exposició, l’acte no acollirà més reserves de les que tenim a hores d’ara.

Properament anunciarem visites guiades a l’exposició.
Moltes gràcies per la vostra comprensió.

Francesc Artigau (Barcelona, 1940) és un dels màxims representants de la nova figuració a Catalunya que, a mitjans anys seixanta, desafia l’hegemonia de l’informalisme al tornar a agafar l’entorn quotidià i la realitat immediata com a font d’inspiració i desenvolupar una figuració marcada per la denúncia social i política, així com una critica a la incipient societat de consum d’aquella Espanya tardofranquista que amb el desarrollisme s’acabava d’incorporar al benestar econòmic, després dels anys grisos de la postguerra, però que romania mancada dels principis bàsics de llibertat.

Ara, amb motiu del 80è aniversari de l’artista, l’exposició repassa la primera etapa d’una prolífica trajectòria artística de més de cinquanta anys, el període comprés entre la seva primera exposició en una galeria comercial, el 1965, i les primeres eleccions democràtiques, el 1977.