Club de lectura del md’A: “Un Van Gogh en el gallinero”, de Maureen Marozeau

Us convidem a apropar-vos al món de la creació artística a través de la lectura d’obres relacionades amb la vida i la producció de diferents artistes i el seu procés creatiu.

A càrrec de: Cristina Fernández Casacuberta, de Petits Lectors.

Es llegirà en veu alta un dels capítols. Aquest llibre s’anirà utilitzant durant l’any com a recurs per comentar altres lectures.

Un Van Gogh en el gallinero, de Maureen Marozeau (2017)

Sinopsi: En un museu, sembla que els quadres i escultures hagin nascut aquí. Parlen per si mateixos i, encara que sabem que van ser executats en un altre lloc, el seu recorregut fins al museu s’esvaeix, com si no tinguessin més història que l’enlluernament que produeix la seva contemplació. El museu és, així, el seu lloc natural, on sempre han hagut de ser. I potser ho és, però les peripècies que han viscut fins a arribar-hi mereixen més atenció. Perquè hi ha històries inesperades darrere de les obres d’art.

Històries d’ambició i despulla, d’atzar, oblits i fanatismes. El sempre enigmàtic poder de l’art es creua aquí amb trames polítiques i personatges que semblen sortits d’una novel·la policíaca. Amb una prosa elegant i concisa, amb un saber que uneix anècdotes, trames polítiques i religioses i teoria de l’art, Maureen Marozeau ens mostra la rebotiga de les obres d’art.

Data: Dissabte 13 de novembre, a les 16 h

Les sessions són gratuïtes i obertes a tothom que vulgui passar una estona distreta parlant de literatura i d’art.

Reserves: Es recomana la inscripció al tel. 972 20 38 34.