La demarcació de Girona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya cedeix un dibuix de Salvador Dalí al Museu d’Art de Girona

• El dibuix és un croquis del Club Mediterranée que l’artista va enviar a l’arquitecte Pelayo Martínez arran d’una consulta sobre la construcció d’aquest complex turístic al Pla de Tudela de Cadaqués.
  • L’obra, custodiada per l’Arxiu Històric del COAC, té ara la oportunitat de fer-se visible i ser mostrada a través de la seva exhibició permanent al Museu d’Art de Girona.

Girona, 7 de novembre de 2017.- Aquest divendres 10 de novembre tindrà lloc la formalització de la cessió del dibuix Croquis per al Club Mediterranée, de Salvador Dalí al Museu d’Art de Girona (md’A) per part de la Demarcació de Girona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC). L’acte comptarà amb la participació del president de la Demarcació de Girona del COAC, Narcís Reverendo, i de la directora del md’A, Carme Clusellas.

Després de la signatura del conveni, a les 19 h, l’activitat es desplaçarà al Col·legi d’Arquitectes, ubicat a 100 metres del museu, on se celebraran dues conferències que contextualitzaran el Club Mediterranée, el complex turístic representat per Dalí en el dibuix i que Pelayo Martínez va construir al Pla de Tudela de Cadaqués. Aquest mateix indret va ser desconstruït fa pocs anys pel paisatgista Martí Franch.

La primera conferència anirà a càrrec de Martí Franch, que parlarà sobre la recuperació dels paisatges naturals urbanitzats. I seguidament, l’arquitecta Sílvia Musquera, autora de la tesi “La fotografia com a testimoni del paper de l’arquitectura en la transformació del paisatge de la Costa Brava als anys seixanta”, explicarà la relació entre Dalí i el projecte del Club Mediterranée.

Amb la cessió d’aquest dibuix al md’A, la Demarcació de Girona del COAC posa a l’abast de la ciutadania una obra d’art que forma part del Fons Pelayo Martínez i que ara té la oportunitat de ser exposat a les sales museu mostrant la relació de Salvador Dalí amb l’arquitectura i els espais naturals.

Agenda

Dalí i el Club Mediterranée. Acte de signatura del dipòsit per part de la Demarcació de Girona del COAC al Museu d’Art de Girona de l’obra de Salvador Dalí “Croquis per al Club Mediteranée”. c. 1961.

Data: Divendres 10 de novembre de 2017.

Hora: 18 hores.

Lloc: Museu d’Art de Girona (18 h) i Demarcació de Girona del Col·legi d’Arquitectes de

Catalunya (19 h)

Preu: Entrada lliure.