Del 27 de juny al 23 de juliol, el Festival Nits de Clàssica transformarà la ciutat de Girona en un entorn musical inspirat i per a tot tipus de públic: el festival vol trencar barreres, desmitificar que la música clàssica és per a públic cultivat i dotar-la d’elements frescos i dinàmics que permetin als assistents descobrir el món de la clàssica de la mà d’autèntics referents i amb la interpretació de repertoris sorprenents i especials fets a mida per al festival.

Els escenaris escollits, l’entorn màgic del Barri Vell o les explicacions prèvies als concerts faran que el públic gaudeixi d’experiències completes i sensorials: una invitació a pensar, sentir, escoltar. La imatge del cartell d’enguany vol ser un reflex d’aquest caràcter: Mermaid 38, de l’artista Michael Dweck. Aquesta sirena ens vol seduir, hipnotitzar amb els seus cants, i Nits de Clàssica és l’espai on l’encanteri d’uns artistes únics ens vol atrapar; una invitació a viatjar pel temps i a abandonar-nos gaudint de la bellesa de la música i de la ciutat.

El festival, sota la direcció artística de Víctor García de Gomar, es conforma de 14 concerts que tindran lloc en diferents escenaris del Barri Bell i també a l’Auditori de Girona.

El Museu d’art, seu de les actuacions musicals

Enguany, com a novetat, ens plau informar que el Museu d’Art s’ha incorporat a les seus del festival, oferint quatre concerts únics a l’Estat.

L’aclamada violinista Isabelle Faust i Alexandre Melnikov oferiran una doble sessió amb la integral de sonates de W.A. Mozart (13 i 14 juliol). Un encàrrec del festival que culminarà l’any vinent amb dos concerts més per completar el catàleg de sonates del geni de Salzburg.

El contratenor Xavier Sabata torna al festival per proposar un concert itinerant en tres escenaris diferents (19 juliol): una proposta innovadora que tindrà el punt de partida al Museu d’Art, continuarà al claustre de la Catedral i finalitzarà a Sant Pere de Galligants.

El virtuós arpista José Antonio Domené (21 juliol) oferirà una vetllada al Museu d’Art que mostrarà la dificultat i la intimitat d’un instrument reial.

Un festival amb experiències

El guia musical

Trobades prèvies de petit format, breus xerrades introductòries, que volen trencar amb la dinàmica d’una conferència i volen fer que la comprensió del concert, el seu repertori i els intèrprets siguin més accessibles al públic. A cadascun dels concerts, mitja hora abans de l’inici, el públic trobarà un guia musical que, amb un estil distès i informal, parlarà sobre el concert amb l’objectiu de millorar la seva comprensió i l’experiència en el festival.

Nits 4G

Per poder arribar a un públic més ampli, i també més jove, i fer un pas endavant en la unió de la música clàssica i les noves tecnologies, tornarem a posar a disposició d’instagramers, tuitaires o bloguers seients en zones especials perquè puguin compartir la seva experiència al festival amb els seus amics i seguidors.

Seient sorpresa

A través d’aquesta tarifa, es dóna la possibilitat de poder assistir a determinats concerts a un preu més econòmic. L’usuari comprarà l’entrada sense conèixer la ubicació del seient, però amb la garantia que les localitats “seient sorpresa” estaran situades en bones zones.

Preu emocional

En el concert de la JONC i de la Jove Orquestra de les Comarques Gironines es posa en marxa aquest sistema de preu en què el propi públic, a la sortida del concert, fixa l’import de l’entrada en funció de l’experiència obtinguda.

Consulteu el web del festival

Així com el llibret amb tota la programació