Georgina Gavardina i les històries del Museu

PRESENTACIÓ

La Georgina Gavardina és una de les millors investigadores d’històries del món. Recorre països buscant les històries més divertides i emocionants. Ja fa temps que visita les obres del Museu i busca en els llibres polsosos i gruixuts dels arxius els millors contes, però últimament n’està buscant de nous. Viviu aquesta aventura amb la Georgina i deixeu-vos guiar per contes de cavallers, animals convertits en pedra i històries sobre petons amagats. Però sobretot: prepareu-vos per construir la vostra pròpia història!

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

«Georgina Gavardina i les històries del Museu» és una activitat pensada per a alumnes de cicle mitjà d’educació primària (3r i 4t de primària). Aquesta activitat es divideix en dues parts diferenciades. Durant la primera meitat de l’activitat, la Georgina Gavardina, una investigadora professional d’històries, explicarà a l’alumnat tres històries fascinants que tenen com a protagonistes els personatges de les obres del Museu: la famosíssima lleona de Girona, el majestuós cavaller Jofre Gilabert de Cruïlles i el quadre del segle XIX anomenat Hisenda casolana.

A través de les tècniques de l’storytelling (narració d’històries), l’educadora utilitzarà aquestes històries per fer notar als alumnes que els museus són llocs vius on passen moltes coses. Aquesta primera part de l’activitat comptarà amb material gràfic de suport (il·lustracions dels contes) i tots els materials necessaris per fomentar la participació dels alumnes. En la segona part de l’activitat, els alumnes formaran equips i hauran de confeccionar ells mateixos la seva història. Fent ús de figures imantades de personatges del Museu (un pagès, una reina, un drac i una sirena) hauran d’ubicar els personatges en un espai i un temps i crear una història amb la tradicional estructura de plantejament, nus i desenllaç.

Finalment, exposaran les històries per grups i explicaran davant de la resta de companys el resultat d’aquest taller d’una manera amena i divertida. «Georgina Gavardina i les històries del Museu» proporciona a l’alumne una experiència vivencial i potencia la seva imaginació alhora que transmet la idea que un museu és un lloc ple d’històries.

Estimular les habilitats d’observació a partir de l’anàlisi d’obres d’art.

……………………..
Incentivar la imaginació i la creativitat així com l’autonomia i la relació social amb el grup.

……………………..
Apropar-se al concepte de museu.

……………………..
Fomentar la participació en la creació de relats propis amb la seva estructura interna.

NIVELL EDUCATIU

Cicle mitjà d’educació primària