«Costa Brava. La descoberta del paradís: De Blanes al Cap de Creus, identitat d’un paisatge (1870-1936)»

El Museu d’Art de Girona presenta i dona el tret de sortida a l’exposició titulada Costa Brava. La descoberta del paradís, la primera d’una trilogia d’exposicions que es succeiran els proper anys i que estaran dedicades a la visió artística de la costa nord catalana, des de la seva descoberta, passant per la destrucció i finalment els intents de recuperació d’un paradís que es va bateja, fa prop de cent anys, amb el nom de Costa Brava.

La descoberta del paradís 1870-1936 es desdobla en dues exposicions: la que ara s’inaugura al Museu d’Art de Girona, més àmplia, subtitulada “De Blanes al cap de Creus, identitat d’un paisatge.” I una altra, de monogràfica, amb el títol “Quan Cadaqués era una festa.” que és podrà visitar al Museu de l’Empordà de Figueres a partir del 29 d’abril.

Ambdues exposicions, comissariades per la historiadora de l‘art Mariona Seguranyes, estan dedicades a la descoberta artística de la costa nord catalana i a la contribució que des del món de l’art es va fer al naixement i consolidació de la marca turística Costa Brava.

La del Museu d’Art de Girona, ordenada geogràficament, explora aquest fet amb mes d’una seixantena de quadres i documents de prop de 50 artistes que, des de 1870 fins a 1936, van fer de la Costa Brava un subjecte de la seva obra i, en alguns casos, la plasmació d’un ideal.

____

SaveSave