Inauguració El retrobament, d’Ignasi Esteve

Cicle expositiu Des del primer blau. Ignasi Esteve

L’artista Ignasi Esteve ha presentat una mostra retrospectiva que es pot veure en quatre espais de la ciutat de Girona. L’exposició que tanca el cicle porta per títol «El retrobament», i es podrà veure al md’A fins al 16 de juny.

Ignasi Esteve sempre ha volgut deixar traspuar la plasticitat de l’ornamentació en el seu treball pictòric i trencar la frontera de la pintura de cavallet per entrar en el marc i gaudir de la tridimensionalitat cromàtica, més multisensorial.

En aquesta mostra, ens proposa una escenografia pictòrica que reuneix de bell nou, després d’una centúria, a tres seients antics d’un joc de quatre, que havien quedat dispersos: un al domicili de la família de l’artista i els altres dos al Bisbat de Girona; el quart està en cerca.

Els petits requadres que decoren els respatllers simbolitzen l’estiu, la tardor i l’hivern. Com en l’emergència climàtica, ha desaparegut la primavera. En un intent, en va, de restituir-la, Ignasi Esteve la repinta al seient substitut en forma d’un parterre de jardí. La pintura esdevé una ficció i un conjur, un espai il·lusori que ens evadeix.

La presentació anirà a cura de Carme Clusellas, directora del md’A.

Data: Divendres 22 de març, a les 18.00 h

Preu: Gratuït