La Biblioteca Pública de Girona Carles Rahola i el Museu d’Art de Girona facilitaran la preservació i consulta del fons bibliogràfic de la Farmàcia de l’antic Hospital de Santa Caterina

text manuscrit d'un llibre antic de farmàcia

Mitjançant el projecte de col·laboració entre la Biblioteca Pública de Girona Carles Rahola i el Museu d’Art de Girona es portaran a terme els treballs de catalogació i de procés tècnic del fons bibliogràfic de la Farmàcia de l’antic Hospital Santa Caterina de Girona.

El fons bibliogràfic de la Farmàcia hospitalària és format per aproximadament 300 documents entre llibres i revistes d’entre els segles XVIII i XX que actualment són propietat del Museu d’Art de Girona. Un cop catalogats aquest documents es conservaran a la seu de l’Arxiu Administratiu de la Generalitat de Catalunya a Girona, ubicat actualment a l’edifici de l’antic Hospital Santa Caterina.

Des de la Biblioteca Pública de Girona Carles Rahola s’executarà tot el procés tècnic de catalogació per tal que el fons estigui disponible per a la seva consulta. Paral·lelament, també es realitzaran les tasques pròpies de conservació preventiva, amb l’ús de materials neutres i especials per a la protecció dels fons documentals.

Un cop acabada la fase de descripció de cadascun dels exemplars, el fons serà accessible des del catàleg de biblioteques públiques i permetrà posar a l’abast dels usuaris i investigadors tot el conjunt bibliogràfic de l’antiga Farmàcia hospitalària.

L’antic Hospital Santa Caterina de Girona té els seus orígens a Girona a principis del segle XVII. El primer edifici es va demolir el 1654. La nova construcció, que s’iniciaria el 1666, va oferir els seus serveis hospitalaris fins el 2004, any en què es va inaugurar el nou hospital, integrat en el complex del Parc Hospitalari Martí i Julià, de Salt.

La Farmàcia de l’antic Hospital de Santa Caterina, situada a la banda esquerra de l’escala principal del Pati de les Magnòlies, conserva encara l’estat original. Està formada per dues estances, la farmàcia i el laboratori o rebotiga. El propi edifici, els pots de ceràmica i el fons bibliogràfic de la biblioteca formen un conjunt patrimonial que testimonia l’activitat farmacèutica que s’hi va dur a terme.

Actualment, l’edifici continua donant servei a la ciutadania, com a seu de la Generalitat de Catalunya a Girona.

Més informació: