Presentació de “L’escultor de Déu”, de Vicenç Aguado

Una sessió especial del club de lectura del md’A en què comptarem amb la presència de l’autor de l’obra seleccionada: “L’escultor de Déu”, una apassionant novel·la històrica ambientada el segle XIV. Abans de la presentació i la conversa amb l’autor, la directora del museu, Carme Clusellas, oferirà una visita guiada a les sales de gòtic.

Sinopsi de la novel·la

Segle XIV. Una revolta sacseja l’illa de Sicília. La ciutat de Messina és assetjada per les tropes catalanes, que defensen la causa del rei Frederic, eliminant els darrers nuclis de resistència dels partidaris de la casa d’Anjou. En entrar a la ciutat, prenen com a esclaus membres de la pròspera comunitat grega com a represàlia.

Després d’una dura travessia per mar, un esclau grec provinent de Messina arriba a Barcelona, on és comprat pel mestre escultor Jaume Cascalls. Aquest és l’inici d’un procés de creixement personal i artístic que el durà a participar en les obres més importants que es construeixen a Catalunya, com la Seu de Lleida, el Monestir de Poblet, la Catedral de Tarragona i el Consell de Cent, la Catedral i l’Hospital de la Santa Creu de Barcelona.

Els seus ulls descobriran un país en guerra amb Castella i assolat per la pesta. Serà testimoni de la persecució dels jueus, les lluites dels nobles pel control del territori, el naixement de la Generalitat i el canvi de dinastia reial. L’obra que marcarà la vida de l’esclau serà la construcció d’un panteó reial al Monestir de Poblet, encarregat per Pere III, amant del protocol i de les cerimònies, com a símbol del seu poder.

Biografia de l’autor

Vicenç Aguado i Cudolà és professor titular de Dret Administratiu, acreditat per a catedràtic, de la Universitat de Barcelona. És un apassionat de la bona lectura, la història i el patrimoni cultural. Com a escriptor, ha publicat diversos llibres en l’àmbit de la literatura infanti l i juvenil: Els contes de Vilanova i la Geltrú (2012), Les aventures del gavot a l’illa misteriosa (2014) i El tren i el xiulet màgic (2016). També és autor de relats curts premiats en diversos certàmens.  L’escultor de Déu, finalista del IV Premi Gregal, és la seva primera novel·la.

SaveSaveSaveSave

SaveSave