sala-renaixament.jpg

.El Museu d’Art de Girona ofereix 19 activitats per gaudir de l’art i la creació artística

.Entre les novetats destaquen visites dinamitzades a les exposicions temporals “Santiago Rusiñol pinta al md’A” i “Volum i sentiment. L’escultor Miquel Blay”.

Al Museu d’ Art de Girona iniciem el nou curs escolar amb energies renovades i moltes ganes de gaudir i aprendre a través de l’ art conjuntament amb alumnes i professors.

Un ample ventall d’activitats educatives, adreçades a diferents cursos escolars –des d’infantil fins a batxillerat- pensades com a complement del contingut curricular, ajudaran els alumnes a apropar-se al món de l’art des d’un vesant lúdic i educatiu.

Totes les activitats tenen com a objectiu esdevenir un al·licient per a la reflexió, a partir de l’experiència artística, a través de l’anàlisi, el diàleg i l’experimentació.

El Museu ofereix diferents modalitats de visita: visites guiades, visites dinamitzades i visites-taller.

Una oferta àmplia per conèixer les diferents tècniques artístiques, els pigments i la seva transformació en colors, la teoria del color, com es fa un vitrall, què és i com es fa un gravat, l’art a l’edat mitjana, la iconografia en el món de l’art o descobrir els espais patrimonials que conserva l’Antic Hospital de Santa Caterina (farmàcia barroca, capella, baluard de la muralla gòtica), tot coneixent com era un hospital dels segles XVIII-XIX, les funcions dels apotecaris al llarg del temps o els fets rellevants de la Guerra del Francès.

Aquest curs, al Museu d’ Art es podran visitar les exposicions temporals “Santiago Rusiñol en terres gironines” i “Miquel Blay. El camí de l ’èxit”, ens acostarem a l’ obra d’ aquestes figures rellevants de l’ art català a través de dues propostes Santiago Rusiñol pinta al md’A i Volum i sentiment. L’ escultor Miquel Blay.

Qui era Santiago Rusiñol? Quina relació va tenir amb les comarques de Girona? Una visita comentada adaptada als diferents nivells us permetrà conèixer la seva obra i descobrir l’art i la literatura de l’època del modernisme.

Els més petits s’ aproparan a l’ obra de Miquel Blay a través del reconeixement de volums, textures i formes. Per als més grans la proposta afavorirà la comprensió del procés de creació de l’ escultor, parant especial atenció a l’ obra “Els primers freds”.

Us esperem!