Exposició “Palau Ferré, d’un sol traç”

Maties Palau Ferré, Unitat (c. 1977). Tinta sobre paper. Museu d’Art de Girona, Núm. Reg. 137.658. Dipòsit Generalitat de Catalunya. Col·lecció Nacional d’Art.

Enguany es commemora el naixement del pintor, escultor i ceramista Maties Palau Ferré (Montblanc, 1921-2000). El Museu d’Art de Girona, en col·laboració amb la Fundació Palau Ferré de Montblanc, se suma a l’Any Palau Ferré amb una exposició centrada en una de les múltiples facetes d’aquest artista polifacètic: la de dibuixant. «Palau Ferré, d’un sol traç» indaga en una de les seves grans passions, el dibuix, que va anar simplificant progressivament fins a crear-lo sense solució de continuïtat, d’un sol traç.

L’origen i excusa de la mostra és l’obra Unitat (1977), una tinta xinesa sobre paper que forma part del Fons d’Art del diari Avui dipositat al museu gironí. A partir d’aquesta obra, el comissari de la mostra, Francesc Marco Palau, ens proposa un itinerari d’aproximació i descoberta de l’artista, dels seus valors i de la seva trajectòria.

La inauguració és una activitat gratuïta. Atès l’aforament limitat, us preguem que reserveu la vostra plaça trucant al tel. 972 20 38 34.