Romànic i gòtic per a la generació Z

PRESENTACIÓ

En aquesta visita, pensada per a adolescents, s’apropen els conceptes més específics de l’art i la història medieval a la realitat dels joves del segle XXI. Aprendrem com els arquitectes i enginyers medievals aconseguien fer edificis altíssims amb sofisticats sistemes constructius i coneixerem totes les característiques estilístiques del romànic i el gòtic a través de l’observació de majestats i marededeus, sants i retaules. Així mateix, ho relacionarem amb el món actual per descobrir com ens parlen encara avui aquestes obres de fa tants anys.

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

Aquesta activitat consisteix en una visita guiada i participativa a les col·leccions d’art romànic i gòtic del Museu d’Art de Girona i de la catedral de Girona, on ens fixarem en les obres més significatives d’aquest període, úniques en la història de l’art català.

L’objectiu d’aquesta activitat és que els alumnes participin activament a la visita, fent-los reflexionar al voltant de les relacions entre l’art medieval i el seu entorn més actual.

Per fer-ho, s’utilitzaran recursos per vincular aspectes de la seva vida quotidiana (l’ús de xarxes socials com Instagram o Twitch, maneres de comunicar-se a través de les imatges com els stickers, el món de la moda o els challenges de TikTok) amb una selecció d’obres que permeten parlar sobre iconografia, estil, història, característiques estilístiques o innovacions arquitectòniques medievals.

La visita es transformarà en una experiència en què els alumnes seran els protagonistes, reflexionaran sobre el món contemporani i aprendran a valorar el patrimoni cultural.

Conèixer i diferenciar els trets definidors de l’art romànic i gòtic.

……………………..
Apropar-nos al context històric i cultural de la Catalunya medieval.

……………………..
Observar l’evolució de la catedral de Girona i el procés constructiu d’una catedral gòtica.

……………………..
Aprendre a valorar el patrimoni cultural i relacionar-lo amb l’actualitat.

NIVELL EDUCATIU

2n i 3r d’ESO